ItilITIL Continual Service Improvement

In this course, you will be immersed in the overall concepts, processes, policies, and methods associated with the continual service improvement (CSI) phase of the service lifecycle.

+75
Absolventů
+50
Organizací
Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Termíny školení kurzu ITIL Continual Service Improvement

Filtrování nabídky kurzů

Měna | EUR

1Říjen 2018Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena bez DPH 31 900 Kč
3Prosinec 2018Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena bez DPH 31 900 Kč

Komu je určen

The course covers the management-level concepts and core information about the supporting activities within continual service improvement (CSI), but not specific details about each of the supporting processes.

The main target candidate for the ITIL Intermediate

  • Chief Information Officers (CIOs)
  • IT Managers, Security, Architects, Consultant, Auditors
  • Individuals who require understanding of the Service Operation stage of the ITIL
  • Individuals who have attained the ITIL Foundation Certificate and wish to advance to higher level ITIL certifications
Komu je určen

Cíle kurzu

  • Deliver CSI using proven techniques
  • Apply the seven-step improvement process
  • Organize for CSI by defining responsibilities with tools and technology
  • Implement CSI while analyzing challenges, critical success factors, and risks

Linda Břeská

Její kurzy jsou plné praktických zkušeností. Má vynikající hodnocení a často i standing ovation.

Linda se od roku 2006 věnuje zavádění IT Service Managementu, pomáhá absolventům rozvíjet interní metodiky, jako např. Dodávka služeb IS, nastavování a řízení SLA, projekty implementace Service Desku, aktuálně i více manažerskému IT4IT a dalším best practice.

Řídila řadu projektů v oblasti projektového řízení, organizačních změn, produktové strategie a informační bezpečnosti. Vše s využitím metodik ITIL, PRINCE2, ISMS, IT4IT a dalších..

Vybrané referenční projekty: Implementace IS pro CzechInvest, Optimalizace procesů a služeb provozu IT pro Státní Zemědělský Intervenční Fond. Správa Aplikačních služeb monitoringu pro Ministerstvo Dopravy. Řízení IT Service Management pro Českou poštu. Implementace metodiky pro Zlínský a Olomoucký kraj. Řízení portfolia IT projeků na Ministerstvu Průmyslu a Obchodu. Rozvoj IT projektů v Telefonica O2 a řada dalších, menších projektů.

LinkedIn

Linda breska tx

Luboslav Gerliczy

  • 2014 - nyní SCRUM, Agile, PRINCE2 Approved Trainer (TAYLLORCOX)
  • 2011 - 2013 Project Leader (Česká Pojišťovna)
  • 2009 - 2010 Manager (Hewlett-Packard)
  • 2006 - 2008 Project Manager (Fujitsu Siemens)
  • 2003 - 2006 Software Engineer (Lion Bridge)

Máte specifický dotaz? Pošlete jej hned teď našim expertům. Odpovíme na ně v rámci diskuse na kurzu!

Luboslav gerliczy tx

Marek Mitáček

LinkedIn

Marek mitacek tx

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    CSI

    • Approach
    • Business Value
    • Inputs and Outputs
    • Purpose, Objectives, and Scope
    • Context of CSI within the Service Lifecycle
  • 10:30 – 10:45

    Coffee Break

  • 10:45 – 12:15

    Principles

    • Change within an Organization
    • Frameworks, Models, Standards
    • Clear Ownership and Accountability
    • How the CSI Register Supports CSI
    • CSI Used to Ensure Effective Governance
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    7 step Improvement Process

    • Business Value
    • Purpose, Objectives, and Scope
    • Policies, Principles, and Basic Concepts
    • Process Activities, Methods, and Techniques
    • Triggers, Inputs, Outputs, and Process Interfaces
    • Other Processes Support the Seven-Step Improvement Process
  • 14:45 – 15:00

    Coffee break

  • 15:00 – 16:45

    CSI Methods and Techniques I.

    • Assessments
    • Gap Analysis
    • Benchmarking
    • Service and Process Measurement

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    CSI Methods and Techniques II.

    • Calculating Return on Investment
    • Metrics and Measurement Frameworks
    • Service Reporting Policies and Principles
    • How other ITIL discipline can Support CSI
  • 10:30 – 10:45

    Coffee break

  • 10:45 – 12:15

    Organization

    • CSI Manager
    • Service Owners
    • Process Practitioners
    • Process Owner and Process Managers
    • CSI Manager vs. Other Supporting Roles
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    Technology Considerations

    • Event management
    • Statistical Analysis Tools
    • Performance Management
    • Financial Management Tools
  • 14:45 – 15:00

    Coffee break

  • 15:00 – 16:45

    Technology Considerations II.

    • ITSM Suites
    • Project, Portfolio
    • Systems and Network
    • Automated Incident / Problem
    • Business Intelligence & Reporting Tools

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    Implementing CSI

    • Role of Governance to CSI
    • Communication Strategies and Plans
    • Effect of Organizational Change for CSI
    • Critical Considerations and Where to Start
  • 10:30 – 10:45

    Coffee Break

  • 10:45 – 12:15

    Challenges, CSFs, and Risks

    • CSFs for CSI
    • Challenges Facing CSI
    • Risks Associated with Implementing CSI
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    Exam Preparation

    • Mock exam
    • Review Questions and Answer
  • 14:45 – 15:00

    Coffee break

  • 15:00 – 16:45

    ITIL CSI Exam

    • Tips
    • Official Examination

The purpose of this training module and the associated exam and certificate is, respectively, to impart, test, and validate the knowledge on industry practices in service management as documented in the ITIL CSI publication.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 24 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano
  • Předpoklady

    Candidates wishing to be trained and examined for this qualification must already hold the ITIL Foundation Certificate in IT Service Management which must be presented as documentary evidence.

Certifikace

The ITIL Intermediate Qualification: CSI is awarded to those who complete the following eight units of study described below and who successfully pass the relevant multiple choice examination. 

8 multiple choice, scenario-based, gradient-scored questions. Each question will have 4 possible answer options, one which is worth 5 marks, one which is worth 3 marks, one which is worth 1 mark, and one which is a distracter and achieves no marks. 

Candidates completing an exam in a language that is not their mother tongue have a maximum of 120 minutes to complete the exam and are allowed the use of a dictionary.

The exam format is as follows:

  • Multiple choice
  • Eight questions per paper
  • 28 marks required to pass (out of 40 available) - 70>#/li###
  • 90 minutes’ duration for all candidates in their respective language, Closed book.
Certifikace

Jak kurz hodnotí absolventi?

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?