ITIL® Service Operation

V kurzech ITIL® Intermediate Service Operation si osvojíte principy, procesy a techniky, které pomáhají s komplexní správou a řízením provozu IT. Naučíte se efektivně řídit výkon svých produktů a služeb. Tento ucelený pohled je v mnohém efektivnější než samostatné monitorování sítě, hardware, software atd.

Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Filtrování nabídky kurzů

Měna | EUR

11Listopad 2019Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena před slevou 38 657 Kč
Cena bez DPH 27 060 Kč
16Prosinec 2019Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena před slevou 38 657 Kč
Cena bez DPH 27 060 Kč
27Leden 2020Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena před slevou 38 657 Kč
Cena bez DPH 27 060 Kč
4Květen 2020Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena před slevou 38 657 Kč
Cena bez DPH 27 060 Kč
3Srpen 2020Pondělí
Místo Praha
Délka 3 dny
Obsazenost Volno
Jazyk Česky
Cena před slevou 38 657 Kč
Cena bez DPH 27 060 Kč

Cílová skupina kurzu

ITIL Intermediate Service Operation je jedním z 5 modulů ITIL® Intermediate Lifecycle. Zaměřuje se na zajištění podpory pro  IT služby, nebo produkty, které jsou implementovány v rámci ITIL Lifecycle, resp. Service Strategy, Service Design a Service Transition.

ITIL® Intermediate Service Operation je určen všem IT profesionálům, kteří zabezpečují činnosti, nebo pracují na pozicích:
  • Release Manager
  • Application Support
  • Database Administrator
  • IT Operation Manager, Network Support
  • Security Manager, Security Administrator
  • Problem Manager, Service Desk & Incident Manager
ITIL Service Operation target group

Proč tento kurz

  • Naučíte se plánovat klíčové aktivity ale ITIL Service Operation
  • Zavedete nový model pro řízení IT podpory napříč architekturou
  • Budget měřit a řídit klíčové procesy kritické infrastruktury a klíčová KPO
  • Zlepšíte stabilitu IT služeb a současně dokážete měnit rozsah a strukturu Service Operation

Přínosy ITIL SO pro organizaci

ITIL® je komplexní framework, který pomáhá identifikovat, navrhovat, optimalizovat a poskytovat IT služby, které podporují strategické cíle napříč organizací.

Tato kvalifikace vám poskytne komplexní manažerské know-how o procesech, principech a technikách na úrovni Service Operation, ale i souvisejících činností, v rámci Service Lifecycle. 

Účastníci kurzu získají kompetence v oblastech Service Operation (SO)
  • Principles
  • Processes
  • Common Activities
  • Organising for functions
  • Technology consideration
  • Implementation of service operation
  • Challenges, critical success factors and risks

ITIL® Benefity přehledně

itil framework diagram

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    Practices

    • Scope
    • Purpose and Objectives
    • Business Value of Service Operation
    • Context of ITIL SO in the Service Lifecycle
  • 10:30 – 10:45

    Coffee break

  • 10:45 – 12:15

    Principles

    • Documentation
    • Communication
    • Achieving Balance
    • Operational Health
    • Providing Good Service
    • ITIL SO Inputs & Outputs
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    Event Management Process

    • Business Value
    • Challenges and Risks
    • Purpose, Objectives, Scope
    • Triggers, Inputs, and Outputs
    • Policies, Principles, Concepts, KPIs
    • Process Activities, Methods, and Techniques
  • 14:45 – 15:00

    Coffee Break

  • 15:00 – 17:00

    Incident & Problem Management Process

    • Business Value
    • Challenges and Risks
    • Purpose, Objectives, Scope
    • Triggers, Inputs, and Outputs
    • Policies, Principles, Concepts, KPIs
    • Process Activities, Methods, and Techniques

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    Access Management + Request Fulfillment Process

    • Business Value
    • Challenges and Risks
    • Purpose, Objectives, Scope
    • Triggers, Inputs, and Outputs
    • Policies, Principles, Concepts, KPIs
    • Process Activities, Methods, and Techniques
  • 10:30 – 10:45

    Coffee break

  • 10:45 – 12:15

    Common Service Operation Activities

    • IT Operations
    • Monitoring & Control
    • Network Management
    • Middleware Management
    • Directory Services Management
    • Improvement of Operational Activities
    • Storage and Archive, Database Administration
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    Service Desk Function

    • Key Roles Supporting the Service Desk
    • Role, Objectives, and Organizational Structures
    • Key Considerations for Outsourcing the Service Desk
    • Service Desk Staffing and Environmental Considerations
  • 14:45 – 15:00

    Coffee Break

  • 15:00 – 16:45

    Technical Management Function

    • Role, Objectives, and Activities
    • Roles Supporting Technical Management
    • Metrics to Measure Technical Management
    • Key Technical Management Documentation
    • Relationship Between Technical Design / Maintenance / Support

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

  • 09:00 – 10:30

    Access & IT Operations Function

    • Role, Objectives, Activities
    • Roles Support IT Operations Management
    • Metrics to Measure IT Operations Management
    • Key IT Operations Management Documentation
  • 10:30 – 10:45

    Coffee break

  • 10:45 – 12:15

    Service Operation Organizational Structures

    • Different Approaches to Organizing Functions
    • Advantages and Disadvantages of Each Organizational Approach
  • 12:15 – 13:15

    Oběd | Lunch menu

  • 13:15 – 14:45

    Technology and Implementation Considerations

    • Generic Technology Considerations
    • Event, Incident, Problem Management
    • Managing Change in Service Operation
  • 14:45 – 15:00

    Coffee Break

  • 15:00 – 17:00

    Technology and Implementation Considerations

    • Request Fulfillment, Access Management
    • Service Operation and Project Management
    • Assessing and Managing Risk in Service Operation

V rámci kurzu vás čeká řada praktických cvičení. Cílem těchto cvičení je celý životní cyklus “identify, describe, analyse” jednotlivých service operation procesů. 

Tento unikátní přístup vám pomůže nejenom správně odpovědět na otázky, ale také vám umožní, vyzkoušet si ITIL v reálných životních situacích.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 24 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano. Složení závěrečné zkoušky není součástí výuky. Absolventi kurzu získají cvičné testy a samotnou zkoušku mohou vykonat po dohodě kterýkoliv pátek.
  • Předpoklady

    ITIL® Foundation certifikace + absolvování akreditovaného školení ITIL® Service Operation

Linda Břeská

Její kurzy jsou plné praktických zkušeností. Má vynikající hodnocení a často i standing ovation.

Linda se od roku 2006 věnuje zavádění IT Service Managementu, pomáhá absolventům rozvíjet interní metodiky, jako např. Dodávka služeb IS, nastavování a řízení SLA, projekty implementace Service Desku, aktuálně i více manažerskému IT4IT a dalším best practice.

Řídila řadu projektů v oblasti projektového řízení, organizačních změn, produktové strategie a informační bezpečnosti. Vše s využitím metodik ITIL, PRINCE2, ISMS, IT4IT a dalších..

Vybrané referenční projekty: Implementace IS pro CzechInvest, Optimalizace procesů a služeb provozu IT pro Státní Zemědělský Intervenční Fond. Správa Aplikačních služeb monitoringu pro Ministerstvo Dopravy. Řízení IT Service Management pro Českou poštu. Implementace metodiky pro Zlínský a Olomoucký kraj. Řízení portfolia IT projeků na Ministerstvu Průmyslu a Obchodu. Rozvoj IT projektů v Telefonica O2 a řada dalších, menších projektů.

LinkedIn

Jiří Pilný

15 letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Katarína Antalová


Na manažerských pozicích vedla řadu velkých projektových týmů. Má také bohaté zkušenosti se strategickýcm plánováním, řízením projektů, designem a implementací pracovních postupů, procesů a to nejenom v IT prostředí. Díky tomu dokáže aplikovat principy IT Service Managementu spolu s PRINCE2®

Řídila projekty ve společnostech, jako Zentiva, ING, T-Mobile a GE Money Bank. Dále pomohla vybudovat řadu end-to-end řešení. Vyzkoušela si i práci 10+ let v zahraničí, konkrétně jde o země USA, Velká Británie a Izrael

  • ITSM Lead Auditor
  • ITIL® Approved Trainer
  • PRINCE2® Approved Trainer

Certifikace

ITIL Service Operation | Axelos Accredited

Certificate of Attendance

Nespornou výhodou našich akreditovaných programů je britský diplom Certificate of Attendance "ITIL® Service Operation" vydaný (ATO) Accredited Training Organisation TAYLLORCOX.

  • Certifikát v ceně kurzu
  • Jsme Axelos Certified Partner (Training / Consulting)
  • ITIL® Intermediate Service Operation od TAYLLORCOX je absolventský certifikát

Vše o certifikaci ITIL® SO >

ITIL service operation certifikát

Axelos / PeopleCert

Rozhodli jste se pro upgrade certifikátu? Gratulujeme! Každý úspěšný absolvent získá navíc certifikát vydaný vlastníkem metodiky Axelos, resp. jejím EI (Examination Institute) PeopleCert

  • Na vyžádání zajistíme soudní znalecký překlad
  • Certifikát v anglickém jazyce v elektronické podobě
  • ITIL Service Operation certifikát od Axelos má doživotní platnost

Pokyny k certifikaci >

ITIL Service Operation certificate Axelos PeopleCert

Formát zkoušky

Kandidáti musí prokázat znalosti v oblasti Service Operation, resp. v manažerském řízení dle standardu ITIL. To obsahuje principy, procesy a techniky napříč organizací, ale nikoliv do podrobného detailu.

Formát zkoušky:

  • Délka: 1 hodina
  • Politika uzavřené knihy
  • Jazyková verze: čeština / angličtina
  • Celkem 40 otázek, minimální úspěšnost je 70% (28 ze 40)
  • Délka zkoušky: 90 minut. Pokud není angličtina mateřský jazyk, 120 minut + slovník

Vše o certifikaci >

ITIL Service Operation exam

ITIL blog aktuálně

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

Víme, kdy budou spuštěné nové moduly ITIL 4. Sestavili jsme časovou osu vydání nových verzí ITIL 4. Nenechte si ujít nejnovější aktualizace.

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Nejrychlejší cesta, jak přepnout ze staré verze ITIL v3 na ITIL version 4 Foundation: Fast Track od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

Máme za sebou zbrusu nový kurz ITIL 4 Foundation, je u dotupný i vám a zde je první velká recenze trenérů na inovovaný ITSM framework

Zobrazit celý článek

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Profesionální manažerské hry vám nasimulují ty největší výzvy a naučí vás řízení změn, projektů a plnění strategických cílů. Osvědčené simulace zahrnují profesní rozvoj a osvojení si metodik na...

Zobrazit celý článek

Nový "ITIL 4" dorazí v agilní formě začátkem roku 2019

Nový "ITIL 4" dorazí v agilní formě začátkem roku 2019

Jako certifikovaní partneři AXELOS a členové týmu, který spolupracuje na vývoji nové verze ITIL se s Vámi chceme podělit o chystané novinky. Axelos na konci roku 2017 oznámil významné změny v...

Zobrazit celý článek

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

Co je to ITIL Service Strategy? Jak zvyšuje efektivitu uživatelů a vytváří spokojenost s IT? Jak pomáhá plnit strategické a byznys cíle organizace? Podívejte se, proč je tak populární u absolventů...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Practitioner - revoluce v ITSM

ITIL® Practitioner - revoluce v ITSM

Očekávali jste od ITIL Foundation jak uplatnit ITIL v praxi a zde je odpověď: ITIL® Practitioner od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

To nejdůležitější o ITIL

To musíte mít

Stáhněte si do mobilu svoji aplikaci dřív, než přijdete na kurz

Bezplatná mobilní aplikace pro manažery. Výkladový a překladový slovník, auditní nástroj.

Kromě auditního nástroje pro ochranu osobních údajů zde využijete konsolidované termíny a definice tisíců manažerských výrazů v oblasti řízení projektů, programů, portfolia, rizik, enterprise architektury, bezpečnosti a ochrany osobních údajů a dalších:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB
  • TOGAF, ArchiMate, ITIL &  ITSM a mnoho dalších

iOS, Android slovník >

itil mobilní aplikace

Jak kurz hodnotí absolventi?

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • Magda K.
  • 20.05.19
  • Česká pojišťovna

Výborná komunikace teorie a přehledů z praxe.

  • Tomáš Ch.
  • 20.05.19
  • Innogy

Skvělá návaznost na praktické zkušenosti, sdílení mnoha názorů z praxe. 

  • Martin V.
  • 20.05.19
  • České Radiokomunikace

Kurz byl pro mě velmi přínosný, vzhledem k velkému množství příkladů z praxe, bude pro mě velký přínos i pro implementaci v společnosti. 

  • Matěj V.
  • 06.09.18
  • EmbedIT

Velmi dobrý kurz. 

  • Pavel S.
  • 06.09.18
  • T - Mobile

Kurz hodnotím jako velmi dobrý.

  • Eva M.
  • 06.09.18
  • O2

Velmi dobré.

  • Jaroslav S.
  • 06.09.18
  • AutoCont

Výborný.

  • Hana Ch.
  • 28.09.17
  • Komerční banka

Výborný. Doporučuji dále.

  • Petr Š.
  • 28.09.17
  • Všeobecná zdravotní pojišťovna

Byl jsem spokojen, velmi přínosný kurz pro moji práci.

  • Jan H.
  • 28.09.17
  • PPL

V pořádku.

Zobrazit dalších 10 recenzí absolventů

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?