ITIL® Service Operation Certificate

ITIL® Service Operation Certificate

Summary

This module is for anyone wishing to familiarize themselves with Service operations, the principles, processes, activities and functions of management and operation of ICT infrastructures. This knowledge enables organizations to keep more efficient control of their operations and increases the quality of IT Service Management.

Target group

You are a CIO, CTO, manager, team leader, designer, architect, planner, IT consultant, IT audit manager, IT security manager or ITSM trainer or a member of the supervisory staff. Your role involves dealing with the operational activities of services and managing, coordinating or integrating these within the Service Lifecycle.

Context

After gaining your certificate, you will be familiar with the basics of service operations and the challenges, risks and critical success factors. You will think more from the perspective of the business than from the technology.

e-Competence Framework (e-CF)

The mapping of this certificate against the e-Competence Framework.

Legend for coverage:

  • General - The competence is covered at the level indicated
  • Partial - The competence is covered to some extent
  • Superficial - Relevant knowledge is covered to some extent
  • The competence level is available in the framework
  • The competence level is not available in the framework


Prerequisites
-The ITIL® Foundation certificate in IT Service Management*
-An accredited training by an accredited training provider

*Or the Foundation certificate in IT Service Management (based on ITIL®) (version 2) in combination with the ITIL®Foundation bridge certificate.

Exam content
Following the completion of this unit, the candidate will know:
• The importance of Service Management as a Practice concept and Service Operation Principals, Purpose and Objective
• How all processes in ITIL® Service Operations interact with other Service Lifecycle processes
• The sub-processes, activities, methods and functions used in each of the ITIL® Service Operation processes
• The roles and responsibilities within ITIL® Service Operation and the activities and functions to achieve operational excellence
• How to measure ITIL® Service Operations
• Technology and implementation considerations surrounding ITIL® Service Operation
• Challenges, Critical Success Factors and Risks associated to ITIL® Service Operation


Exam Details
Number of questions: 8
Pass mark: 70%
Open book: No
Electronic equipment allowed: No

  • Cena bez DPH: 9 350 Kč
    Cena s DPH: 11 313,5 Kč
  • K dispozici
  • Koupit
ITIL<sup class='sup'>®</sup> Service Operation Certificate

Nejžádanější materiály

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Standard verze

GDPR pro živnostníky, malé podniky atd. Předvyplněné vzory všech potřebných dokumetů. Snadné řešení od A - Z

Akce
Bestseller

Cena5 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Package

Kompletní sada všech čtyř ITIL Managing oblastí

Bestseller

Cena9 949 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexní manuál přináší nejaktuálnější návod jak zvládnout agilní řízení projektů

Bestseller

Cena2 951 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Business verze

GDPR vzory dokumentů a směrnic určené pro firmy, korporace a veřejnou správu 

Akce
Bestseller

Cena9 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support

Publikace ITIL 4 Create, Deliver and Support pokrývá hlavní činnosti správy služeb a zaměřuje se na integraci různých hodnotových toků a činností za účelem vytváření, poskytování a podpory produktů a služeb s podporou IT.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Drive Stakeholder Value

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value: Ideální pro profesionály, kteří se zaměřují na customer experience, user journeys nebo jsou odpovědní za externí relationship management

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT

ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT odkrývá způsoby, kterými digitální organizace a digitální operační modely fungují v High-velocity IT prostředí.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickou osvětu metodiky ITIL 4. Pro dokonalou ilustraci jsou všechny příklady postaveny na fiktivní společnosti.

Akce
Bestseller

Cena1 390 Kč

ISO
ISO 27001 ISMS Dokumentace

Auditory ověřené vzory dokumentace postavené na standardu ISO/IEC 27001 jsou nejprodávanějším nástrojem, který využívá 80% našich klientů.

Bestseller

Cena9 990 Kč

PRINCE2 knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře

Bestseller

Cena2 523 Kč

GDPR Knihy
Praktická příručka Pověřence pro ochranu osobních údajů

Praktická příručka (nejen pro pověřence) pomůže všem, kteří zpracovávají osobní údaje, nebo nastavují pravidla dle GDPR.

Akce
Bestseller

Cena299 Kč

Chcete získat dárek k narozeninám?