ITIL® Managing Across the Lifecycle

ITIL® Managing Across the Lifecycle Certificate

Summary

IT Service Management is a continual process. This certificate concentrates on the management side of ITIL®, from the perspective of planning, implementation, strategic change and risk management. Participants consider IT Service Management over the long term.

Target group

A certificate for CIOs, Senior IT Managers, IT Managers and Supervisors, IT professionals and IT Operation practitioners. You are involved with monitoring the ITIL® Lifecycle and improving IT Service Management in your organization.

Context

The certificate is compulsory for anyone wishing to obtain the ITIL® Expert certificate. ITIL® Expert is an initial requirement for becoming an ITIL® Master in IT Service Management. 

Prerequisites

  • The ITIL® Foundation certificate in IT Service Management*
  • - An accredited training by an accredited training provider
  • - Obtained at least 15 credits with ITIL® Service Lifecycle or Service Capability qualifications

*Or the Foundation certificate in IT Service Management (based on ITIL®) (version 2) in combination with the ITIL® Foundation bridge certificate.

Exam content

Candidates are tested on the following categories.

1. Key concepts of the service lifecycle
2. Communication and stakeholder management
3. Integrating service management processes across the service lifecycle
4. Managing services across the service lifecycle
5. Governance and organization
6. Measurement
7. Implementing and improving service management capability

Click here to download the glossary in the download section in the right column

e-Competence Framework (e-CF)

Legend for coverage

  • General
  • Partial
  • Superficial

Exam Details

  • Number of questions: 10 
  • Pass mark: 70% 
  • Open book: No 
  • Electronic equipment allowed: No

  • Cena bez DPH: 9 350 Kč
    Cena s DPH: 11 313,5 Kč
  • Na dotaz
  • Napsat dotaz
ITIL<sup class='sup'>®</sup> Managing Across the Lifecycle

Nejžádanější materiály

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Standard verze

GDPR pro živnostníky, malé podniky atd. Předvyplněné vzory všech potřebných dokumetů. Snadné řešení od A - Z

Akce
Bestseller

Cena5 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Package

Kompletní sada všech čtyř ITIL Managing oblastí

Bestseller

Cena9 949 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Business verze

GDPR vzory dokumentů a směrnic určené pro firmy, korporace a veřejnou správu 

Akce
Bestseller

Cena9 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support

Publikace ITIL 4 Create, Deliver and Support pokrývá hlavní činnosti správy služeb a zaměřuje se na integraci různých hodnotových toků a činností za účelem vytváření, poskytování a podpory produktů a služeb s podporou IT.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Drive Stakeholder Value

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value: Ideální pro profesionály, kteří se zaměřují na customer experience, user journeys nebo jsou odpovědní za externí relationship management

Bestseller

Cena2 400 Kč

ISO
ISO 27001:2013 ISMS Dokumentace

Auditory ověřené vzory dokumentace postavené na standardu ISO/IEC 27001:2013 jsou nejprodávanějším nástrojem, který využívá 80% našich klientů.

Bestseller

Cena9 990 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexní manuál přináší nejaktuálnější návod jak zvládnout agilní řízení projektů

Bestseller

Cena2 600 Kč

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickou osvětu metodiky ITIL 4. Pro dokonalou ilustraci jsou všechny příklady postaveny na fiktivní společnosti.

Akce
Bestseller

Cena1 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT

ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT odkrývá způsoby, kterými digitální organizace a digitální operační modely fungují v High-velocity IT prostředí.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Whistleblowing
Whistleblowing vzorová dokumentace

Rychlé a efektivní zavedení whistleblowing procesu. Plně v češtině, z 80 % s hotovým textem.

Bestseller

Cena14 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Digital and IT Strategy

The ITIL 4: Digital and IT Strategy forms one publication of the higher-level guidance towards the Strategic Leader designation, following ITIL 4 Foundation.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře

Bestseller

Cena1 990 Kč

GDPR Knihy
Praktická příručka Pověřence pro ochranu osobních údajů

Praktická příručka (nejen pro pověřence) pomůže všem, kteří zpracovávají osobní údaje, nebo nastavují pravidla dle GDPR.

Akce
Bestseller

Cena299 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Drive Stakeholder Value

ITIL Specialist Drive Stakeholder Value je zaměřen na odborníky odpovědné za správu a integraci zúčastněných stran, na ty, kteří se zaměřují na cestu a zkušenosti zákazníka, a ty, kteří jsou odpovědné za podporu vztahů s partnery a dodavateli.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2® 7 Managing Successful Projects
Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře
Bestseller

Cena1 990 Kč

Chcete získat dárek k narozeninám?