VeriSM Foundation Certification

VeriSM™ Foundation

VeriSM™ Foundation focuses on the VeriSM™ model which emphasizes the focus on value, on outcomes and an organization’s goals. It also includes a unique management mesh, the guidance for choosing the appropriate management practices to establish the product or service. It gives context to Service Management in the digital age and looks at how emerging technologies and progressive management practices can be applied to add value for the consumer.

You will be able to

  • Define the elements of organizational governance (evaluate, direct, monitor).
  • Describe the impact of digital transformation on service management.
  • Explain methods to overcome team challenges (silos, virtual teams).
  • Define the elements of the VeriSM™ model.
  • Explain how VeriSM™ re-defines service management.
  • Explain how VeriSM™ uses the management mesh to create and support services.
  • Explain the elements within each of the four stages of the VeriSM™ Model:
  • Clarify the key concepts and when to apply Agile, DevOps, SIAM™, Lean as a management practice.
  • Define the importance of considering Shift Left, Customer Experience/User Experience, Continuous Delivery practices in service delivery.
  • Explain the benefits of cloud, virtualization, and automation.
  • Explain the impact of big data, internet of things, mobile computing, bring your own device on service management.
  • Define serverless computing, artificial intelligence, Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning, and containerization in relation to service delivery.
  • Identify steps to initiate an improvement program based on VeriSM™.

Who is this certification for?

VeriSM™ Foundation is suitable both for professionals who are new to Service Management as well as those already working within a Service Management environment. This includes graduates and undergraduates, managers, service owners/managers, executives and IT professionals.

Main subjects

  • The Service Organization
  • Service Culture
  • People and Organizational Structure
  • The VeriSM™ Model
  • Progressive Practices
  • Innovative Technologies
  • Getting Started

Required reading

VeriSM™ - A service management approach for the digital age
Claire Agutter, Rob England, Suzanne D. Van Hove, Randy Steinberg
Van Haren Publishing: December 2017

Exam Details

  • Duration: 1 hour
  • Number of questions: 40 (Multiple Choice) 
  • Pass mark: 65% 
  • Open book: No 
  • Electronic equipment allowed: No 
  • Level: Foundation
  • Available languages: English, Japanese, Spanish, Brazilian Portuguese, French, Chinese, Dutch, German, Finnish
  • ECTS credits: 2

Navštivte kurz

  • Cena bez DPH: 6 600 Kč
    Cena s DPH: 7 986 Kč
  • Na dotaz
  • Napsat dotaz
VeriSM<span class='sup sup--tm'>™</span> Foundation Certification

Nejžádanější materiály

ISO
ISO 27001:2013 ISMS Dokumentace

Auditory ověřené vzory dokumentace postavené na standardu ISO/IEC 27001:2013 jsou nejprodávanějším nástrojem, který využívá 80% našich klientů.

Bestseller

Cena9 990 Kč

PRINCE2 knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře

Bestseller

Cena1 990 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexní manuál přináší nejaktuálnější návod jak zvládnout agilní řízení projektů

Bestseller

Cena2 600 Kč

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickou osvětu metodiky ITIL 4. Pro dokonalou ilustraci jsou všechny příklady postaveny na fiktivní společnosti.

Akce
Bestseller

Cena1 990 Kč

GDPR Knihy
Praktická příručka Pověřence pro ochranu osobních údajů

Praktická příručka (nejen pro pověřence) pomůže všem, kteří zpracovávají osobní údaje, nebo nastavují pravidla dle GDPR.

Akce
Bestseller

Cena299 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Package

Kompletní sada všech čtyř ITIL Managing oblastí

Bestseller

Cena9 949 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support

Publikace ITIL 4 Create, Deliver and Support pokrývá hlavní činnosti správy služeb a zaměřuje se na integraci různých hodnotových toků a činností za účelem vytváření, poskytování a podpory produktů a služeb s podporou IT.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Digital and IT Strategy

The ITIL 4: Digital and IT Strategy forms one publication of the higher-level guidance towards the Strategic Leader designation, following ITIL 4 Foundation.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2® 7 Managing Successful Projects
Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře
Bestseller

Cena1 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Drive Stakeholder Value

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value: Ideální pro profesionály, kteří se zaměřují na customer experience, user journeys nebo jsou odpovědní za externí relationship management

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT

ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT odkrývá způsoby, kterými digitální organizace a digitální operační modely fungují v High-velocity IT prostředí.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Whistleblowing
Whistleblowing vzorová dokumentace

Rychlé a efektivní zavedení whistleblowing procesu. Plně v češtině, z 80 % s hotovým textem.

Bestseller

Cena14 990 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Business verze

GDPR vzory dokumentů a směrnic určené pro firmy, korporace a veřejnou správu 

Akce
Bestseller

Cena9 990 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Standard verze

GDPR pro živnostníky, malé podniky atd. Předvyplněné vzory všech potřebných dokumetů. Snadné řešení od A - Z

Akce
Bestseller

Cena5 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Drive Stakeholder Value

ITIL Specialist Drive Stakeholder Value je zaměřen na odborníky odpovědné za správu a integraci zúčastněných stran, na ty, kteří se zaměřují na cestu a zkušenosti zákazníka, a ty, kteří jsou odpovědné za podporu vztahů s partnery a dodavateli.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Chcete získat dárek k narozeninám?