ITIL® Assessment

ITIL® Assessment je nástroj, který slouží k objektivnímu a komplexnímu posouzení schopností řízení služeb a vyspělosti Service Value System (SVS) organizace.

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Komu je určen

Tento workshop je určen pro TOP manažery organizací, členy projektových kanceláří a seniorní manažery, kteří mají zájem rychle a efektivně zjistit v jakém stavu je SVS organizace v porovnání s ověřenými best-practices přístupy.

Strukturovanou metodou (powered by Axelos) si vypracujete aktuální vyspělost klíčových i podpůrných oblastí. Získáte tak objektivní revizi silných, slabých stránek a návrhu opatření, i priorit pro efektivnější řízení.

S ITIL Assessmentem dokážete mnohem lépe, než kdykoliv předtím posoudit a porovnat aktuální výkonnost a efektivně plánovat. Ať už z pozice projektového manažera, ředitele, sponzora, top managementu, nebo investora.

ITIL Assessment je tak určen:

  • Vedení organizace
  • IT Service Manažerům
  • Audit & Assurance Manažerům
tayllorcox itil assessment

ITIL Assessment

Existují 3 typy hodnocení, které byly definovány společností AXELOS.

  • Comprehensive evaluation (komplexní audit) - Vyhodnocení 7 nebo více postupů, jakož i součástí systému ITIL Service Value System
  • Eligibility assessment (hodnocení způsobilosti) - Vyodnocení vybraných postupů, nezahrnuje součásti SVS
  • Maturity assessment (posouzení vyspělosti) - Vyhodnocení součástí SVS a až 6 postupů
TAYLLORCOX ITIL Maturity Model

Capability & Maturity Levels

Účelem neustálého zlepšování je zajistit, aby služby a produkty byly neustále v souladu – a zůstaly v souladu – s businessem. Posouzení způsobilosti a vyspělosti SVS vám poskytne informace potřebné k vytvoření základní linie pro vaše potřeby neustálého zlepšování a také k měření poté, co byly implementovány plány zlepšení. Assessment je tedy nedílnou součástí každého programu neustálého zlepšování.

  • Level 0 - Praktika postrádá jakoukoli základní schopnost a není dosaženo jejího účelu.
  • Level 1 - Praktika není dobře organizovaná, provádí se jako počáteční/intuitivní. Může příležitostně nebo částečně dosáhnout svého účelu prostřednictvím neúplného souboru činností.
  • Level 2 - Praktika systematicky dosahuje svého účelu prostřednictvím základního souboru činností podporovaných specializovanými zdroji.
  • Level 3 - Praktika je dobře definována a dosahuje svého účelu organizovaným způsobem s využitím vyhrazených zdrojů a opírá se o vstupy z jiných postupů, které jsou integrovány do systému řízení služeb.
  • Level 4 - Praktika dosahuje svého účelu vysoce organizovaným způsobem a její výkon je neustále měřen a hodnocen v kontextu systému řízení služeb.
  • Level 5 - Praktika neustále zlepšuje organizační schopnosti spojené s jejím účelem.
  • Level 1 - Initial: Práce je dokončena, ale účel a cíle SVS v rozsahu nejsou vždy dosaženy
  • Level 2 – Managed: Probíhá plánování a měření výkonnosti a účel a cíle SVS v rozsahu jsou opakovaně dosahovány, i když ne standardizovaným způsobem
  • Level 3 – Defined: Standardy pro celou organizaci poskytují vodítko napříč SVS
  • Level 4 – Quantitative: SVS je založen na datech s kvantitativním zlepšením výkonu
  • Level 5 – Optimizing: SVS je optimalizováno a zaměřeno na neustálé zlepšování

Benefity

Úspora nákladů

Efektivnější využití rozpočtů.

Zajištění přínosů

Budete mít lepší kontrolu nad realizací benefitů.

Vyšší kvalita

Kvalita služeb se posílí.

Zeštíhlení řízení

Integrace procesů eliminuje zbytečnou byrokracii. 

Vyšší spokojenost

Posílení spokojenosti je další z externích výstupů ITIL Assessment.

Návratnost investic

Zrychlíte návratnost investovaných prostředků.

Řešení pro IT

ITIL je šitý na míru pro IT.

Neustálé zlepšování

Díky ITIL Assessment budete schopnosti měřitelně zlepšovat.

Měřitelné úrovně

Silné stránky budou silnější, ale především zlepšíte svá slabá místa.

Harmonogram

09:00 – 10:30

ITIL Assessment - Approach & Evidence

  • Capability Assessment
  • Maturity Assessment
  • Comprehensive Assessment

Evidence gathering

  • Document Review
  • Key Stakeholder Interviews
  • Systems and Records Review
  • Surveys
  • Direct Observation

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

ITIL Audit

Maturity Assessment Scoring

  • Levels 1 - 5

12:15 – 13:15

Lunch

13:15 – 14:45

Capability Assessment Scoring

  • Levels 0 - 5

14:45 – 17:00

Presenting results

  • Audit output
  • Current status
  • Weaknesses / strengths

Summary and conclusion

The ITIL Maturity Model does not evaluate an organization’s adoption of or adherence to ITIL guidance. It assesses an organization’s service management capabilities regardless of the ITSM guidance or best practices referenced.

  • Délka bloku 45 minut
  • Vyučovacích hodin 8 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ne

ITIL Assessor

Ivan Gašparovič

Zkušený Project Programme Portfolio Manager, který vám ukáže to nejlepší z metodik PRINCE2, PMI, Agile, Scrum a dalších. Své zkušenosti sbíral na mezinárodních projektech, ale pomohl k akceleraci řadě startupů. Pokud hledáte pragmatické školení a zkušenosti přenesené do praxe, tohle je ono. Ivan pravidelně získává nadprůměrné hodnocení a právem patří do TOP elitních trenérů v celé EU.

Proč TAYLLORCOX

Získali jsme AXELOS award license ITIL Consulting Partner

TAYLLORCOX je držitel oficiální licence auditorské společnosti. Kvalifikované a pověřené vlastníkem metodiky Axelos k realizaci assessmentů a certifikačních auditů ITIL. Audity, které znamenají více, než jen získání prestižní certifikace.

Co pro Vás spolupráce znamená?

  • Přístup k plné oficiální verzi ITIL Assesmentu
  • Zlepšení metodiky ITIL pomocí ITIL Maturity Model
  • Špičkové nezávislé posouzení a doporučení systému řízení
  • Využití profesionálního know-how a duševního vlastictví Axelos
  • Exklusivní výstupní reporting a benchmarking, včetně návrhu opatření
  • Vysoký standard kvality auditu v oblasti IT Service Management a metodiky ITIL
TAYLLORCOX ITIL ASSESSOR

Jak kurz hodnotí absolventi?

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?