Business simulationApollo 13™

Odpočítáváme poslední hodiny do ukončení úspěšného projektu. Nebo neúspěšného? Nenechte si ujít simulaci, která vám ihned a prokazatelně zvýší návratnost investice do vývoje, správy a řízení IT služeb ve vašem IT týmu.

+150
Absolventů
+50
Organizací
99%
Doporučuje

Termíny školení kurzu Apollo 13™

Filtrování nabídky kurzů

Měna | EUR

Školení na míruna Vašem pracovišti
Místo Individuální
Délka 1 den
Jazyk Česky
Proškolení v místě Vašeho pracoviště
Cena Individuální

Apollo 13 ITSM pro týmy

ITIL® je efektivní nástroj na ovládání IT. Přesto i vy patříte mezi organizace, které investovali do školení svých zaměstnanců, ale nedaří se vám překlopit tyto znalosti do praktických přínosů?

Využití "best pratice" vyžaduje změnu přístupu zainteresovaných stran. A přesně o tom je tato simulace. Na praktických příkladech si vyzkoušíte uplatňování osvědčených postupů ITSM v organizaci.

ITSM simulátor pomáhá týmům
  • zlepšit komunikaci
  • stát se výkonnějším týmem
  • využít potenciál agilního řízení
  • posílit sounáležitost členů v organizaci
  • pochopit vnitrofiremní procesy, vstupy a výstupy
Apollo 13 ITSM pro týmy

Apollo 13 ITSM pro manažery

Standardní kurzy jsou zaměřeny na úspěšné absolvování certifikace (až 80% je teorie a terminologie), nikoliv na překlopení teorie do praxe. 

Největších přínosů dosáhnete u manažerů, kteří chtějí
  • Identifikovat oblasti zlepšení pracovních procesů
  • Přeložit teorii best practice ITSM dle ITIL do praxe
  • Pochopit a prožít přínosy procesního stylu práce na projektech
Apollo 13 ITSM pro manažery

Proč Apollo 13

Je vám některá z těchto situacé povědomá?

Nebude to jednoduché

Organizace chápe ITSM jako složitý implementační projekt, nikoliv jako nástroj neustálého zlepšování IT Service Managementu.



Nemáme jasné byznys cíle

IT divize je až příliš soustředěna interně, nedokáže se zaměřit na koncové uživatele, resp. business a přínosy, které „best practice“ metodiky, jako je ITIL přináší.


Nedokážeme realizovat změny

Až příliš málo pozornosti je věnováno pilířům „ABC“: osobní postoj (Attitude), chování (Behavior) a kultura organizace (Culture). Další chybou je i nedostatečná kompetence realizovat změny.


Potřebujeme změnu

Aplikování osvědčených postupů (best pratice) vyžaduje změnu přístupu zainteresovaných osob v organizaci. Ale chybí nám praktické příklady jak začít.


Cíle ITSM simulace

Závisí na tom, čeho chce vaše organizace dosáhnout, jak vyspělé máte procesy, jaké problémy a požadavky chcete vyřešit. Některé z cílů, kterých v simulaci dosáhneme:

  • efektivnější komunikace a spolupráce
  • pragmatické a kontinuální zlepšování služeb
  • jasně definované, odsouhlasení úkoly, role a odpovědnosti
  • jednodušší koordinace osob, procesů, produktů a partnerů
  • demonstrace, jak správné nástroje pomáhají řídit workflow a podporují sdílení znalostí

Scénář simulace

"Houston, we have a problem..."

Nejúspěšnější z neúspěšných akcí v dějinách astronautiky dle ITSM

Astronauti jsou na misi 55hodin a 55minut, když se na palubě letadla ozve hlasitá rána. Jedna z nádrží s kyslíkem explodovala a poškodila další palivové články, které jsou primárním zdrojem energie. 

Tlak začal klesat. Elektrické napájení záložních akumulátorů má životnost 10hodin. Astronauti jsou ale 87 hodin od domova.

Čeká vás nesmírně obtížný, ne-li nemožný boj o život. Obletět s těžce poškozenou lodí Měsíc, vrátit se k Zemi a bezpečně přistát. Pokud nebudete pracovat jako tým, energie a kyslík dojdou dříve, než se dostanete zpět na Zem.

Vítejte v simulátoru APOLLO 13 – ITSM Experience!
Scénář simulace

Harmonogram

  • 09:00 – 17:00

    V simulaci jsou aplikovány reálné scénáře z mise Apollo 13. Budete pracovat jako tým řídícího centra „Mission Control Center in Houston“. Vaše ITSM mise: Dostaňte zničený modul s posádkou bezpečně zpátky domů.

    Díky tomuto scénáři se vy a vaši kolegové naučí využívat všechny přínosy ITSM best practice ITIL. Celá simulace se „hraje“ ve 4 kolech:

    Build & launch

    • Fitting it all together and making it fly

    Earth orbit & lunar approach

    • The earth is getting smaller and smaller...

    Trans earth coast

    • The long journey home

    Re-entry and splashdown

    • Making it back alive

    Tým musí přeložit strategii NASA do „Service Design“ – návrhu služeb pro „Building & Launching“ – vybudování a spuštění a „Maintaining & Supporting“ – správu a podporu mise.

    Váš tým musí dle „Service Transition“ převést Apollo 13 do funkční fáze „Service Design“.

    Během celé mise bude váš tým čelit mnoha událostem (events), incidentům (incidents) a požadavkům (request) posádky Apollo 13. V první fázi se zaměříte na oblasti, jako je Service Desk, Incident a Problem Management.

    V průběhu simulace bude váš tým řídícího centra konfrontován se změnami, požadavky na kapacitu (Capacity Management ), kontinuitu (Continuity Management) a paralelně musíte vyřešit řadu dalších problémů (issue).

    Tým musí prokázat, že je schopen dosáhnout dohodnutých strategických cílů a smlouvních požadavků o poskytování služeb (Service Agreements).

    V každém kole tým absolvuje následující kroky

    • Návrh a zlepšování procesů
    • Simulace dohodnutých scénářů
    • Monitorování a reportování zainteresovaným
    • Neustále zlepšování služeb CSI (Continuous Service Improvement)

Obrovským přínosem pro účastníky simulace je praktická aplikace ITSM procesů v různých situacích. To pomáhá řediteli mise, řídícímu týmu a posádce Apollo 13 prioritizovat rozhodnutí, na základě kterých

  • řeší problémy
  • upravují strategické plány v trajektorii letu
  • realizují včasné změny v konfiguraci vesmírné lodi

Na konci každého kola a simulace celkově získají účastníci cennou zpětnou vazbu z (ne)správného využití best practice ITIL.

V kontextu vaší vlastní organizace pochopíte souvislosti, získáte nové zkušenosti napříč celým pracovním týmem a otevře se vám řada příležitostí pro zlepšování IT služeb ve vaší vlastní organizaci.

Apollo 13 může být využito k praktickému pochopení a osvojení si principů ITIL & ITSM. Ale simulaci lze stejně úspěšně použít v jakékoliv další organizaci, která chce využít přínosy procesů založených na příkladech nejlepší praxe (best practice), budování týmové spolupráce a zaměření se na přínosy pro zákazníka.

  • Délka bloku 45 minut
  • Vyučovacích hodin 8 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Prakticky
  • Předpoklady

    Počet účastníků: min. 8,  max. 13. Nedostatečný počet účastníků znamená, že někteří ve vašem týmu budou mít zdvojené funkce, což má negativní vliv na realizaci simulace.

    Je vás méně, než 8? Po dohodě lze simulaci doplnit o více zkušených trenérů TAYLLORCOX. 

Jak kurz hodnotí absolventi?

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?