BCS SIAM Foundation Certification

BCS SIAM™ Foundation

BCS SIAM™ Foundation tests a candidate’s knowledge and understanding of the terminology and the core principles of SIAM. This certification covers subjects including the potential benefits, challenges, and risks of implementing Service Integration and Management.

You will be able to

  • Understand the main concepts and processes of SIAM that are used in organizations;
  • Establish a SIAM ecosystem in order to better organize the organization's resources;
  • Provide better support during a SIAM implementation by understanding the main considerations for the most important processes;
  • Reduce risks associated with Integrated Services and the SIAM ecosystem;
  • Connect different practices with SIAM to boost and improve the organization’s service provision.
  • Integrate services by using different structures based on SIAM practices and methodology;
  • Recognize the key stages of SIAM implementation in order to better plan its roll-out;
  • Determine SIAM roles and responsibilities in processes and the organization;
  • Better select the most appropriate SIAM practices in line with the organization’s environment and maturity;

Who is this certification for?

Service Integration and Management Foundation is aimed at professionals who want to implement SIAM methodology in their organization and in particular professionals who are already working with IT Service Management processes. It is also intended for providers that want to implement and manage Service Integration and Management models.

Main subjects

  • Introduction to Service Integration and Management
  • Service Integration and Management Implementation Roadmap
  • Service Integration and Management roles and responsibilities
  • Service Integration and Management practices
  • Processes to support Service Integration and Management
  • Service Integration and Management challenges and risks
  • Service Integration and Management and other practices

Required reading

Claire Agutter and others
Service Integration and Management Foundation Body of Knowledge (SIAM® Foundation BoK)
Van Haren Publishing: March 2017 (first edition)

Exam Details

  • Duration: 1 hour
  • Number of questions: 40 (Multiple Choice) 
  • Pass mark: 65% 
  • Open book: No 
  • Electronic equipment allowed: No 
  • Level: Foundation
  • Available languages: English, French, Japanese, German, Spanish, Brazilian Portuguese, Dutch, Chinese
  • Requirements: A Service Integration and Management (SIAM™) Foundation training is the recommended preparation for the certification exam. Also recommended is knowledge of IT Service Management terminology, for instance through the EXIN IT Service Management based on ISO/IEC 20000 certification. 

Navštivte kurz

  • Cena bez DPH: 6 600 Kč
    Cena s DPH: 7 986 Kč
  • Na dotaz
  • Napsat dotaz
BCS SIAM<span class='sup sup--tm'>™</span> Foundation Certification

Nejžádanější materiály

ISO
ISO 27001:2013 ISMS Dokumentace

Auditory ověřené vzory dokumentace postavené na standardu ISO/IEC 27001:2013 jsou nejprodávanějším nástrojem, který využívá 80% našich klientů.

Bestseller

Cena9 990 Kč

PRINCE2 knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře

Bestseller

Cena1 990 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexní manuál přináší nejaktuálnější návod jak zvládnout agilní řízení projektů

Bestseller

Cena2 600 Kč

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickou osvětu metodiky ITIL 4. Pro dokonalou ilustraci jsou všechny příklady postaveny na fiktivní společnosti.

Akce
Bestseller

Cena1 990 Kč

GDPR Knihy
Praktická příručka Pověřence pro ochranu osobních údajů

Praktická příručka (nejen pro pověřence) pomůže všem, kteří zpracovávají osobní údaje, nebo nastavují pravidla dle GDPR.

Akce
Bestseller

Cena299 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Package

Kompletní sada všech čtyř ITIL Managing oblastí

Bestseller

Cena9 949 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support

Publikace ITIL 4 Create, Deliver and Support pokrývá hlavní činnosti správy služeb a zaměřuje se na integraci různých hodnotových toků a činností za účelem vytváření, poskytování a podpory produktů a služeb s podporou IT.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Digital and IT Strategy

The ITIL 4: Digital and IT Strategy forms one publication of the higher-level guidance towards the Strategic Leader designation, following ITIL 4 Foundation.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2® 7 Managing Successful Projects
Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře
Bestseller

Cena1 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Drive Stakeholder Value

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value: Ideální pro profesionály, kteří se zaměřují na customer experience, user journeys nebo jsou odpovědní za externí relationship management

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT

ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT odkrývá způsoby, kterými digitální organizace a digitální operační modely fungují v High-velocity IT prostředí.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Whistleblowing
Whistleblowing vzorová dokumentace

Rychlé a efektivní zavedení whistleblowing procesu. Plně v češtině, z 80 % s hotovým textem.

Bestseller

Cena14 990 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Business verze

GDPR vzory dokumentů a směrnic určené pro firmy, korporace a veřejnou správu 

Akce
Bestseller

Cena9 990 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Standard verze

GDPR pro živnostníky, malé podniky atd. Předvyplněné vzory všech potřebných dokumetů. Snadné řešení od A - Z

Akce
Bestseller

Cena5 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Drive Stakeholder Value

ITIL Specialist Drive Stakeholder Value je zaměřen na odborníky odpovědné za správu a integraci zúčastněných stran, na ty, kteří se zaměřují na cestu a zkušenosti zákazníka, a ty, kteří jsou odpovědné za podporu vztahů s partnery a dodavateli.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Chcete získat dárek k narozeninám?