Certifikace ITIL®

Certifikační schema ITIL® se skládá z řady kvalifikací, které jsou zaměřené na různé aspekty osvědčených postupů "best practice" na základě IT specializací. Celkové schema obsahuje 5 úrovní rozdělených do dílčích témat.

    ITIL® schéma

    Kariérní mapa ITIL certifikací

    Axelos uplatňuje systém kreditů, které získáváte za každou úspěšně absolvovanou certifikaci. 

    Za každou úroveň získáte ekvivalentní počet bodů, které je přímo úměrný náročnosti a obsahu zkoušky. Každý kandidát tak po absolvování Axelos certifikace tak získá nejenom certifikát, ale zároveň i odpovídající kredity.

    ITIL® Practitioner je nová a nepovinná certifikace. Nicméně oceněná +3 kredity, které jsou vyžadované pro překonání hranice 17 kreditů. Poté můžete složit komplexní zkoušku ITIL MALC a následně získat certifikaci ITIL Expert, nebo ITIL Master. 


    ITIL® Foundation certifikace

    Základní (vstupní) certifikace tohoto "best practice" IT frameworku

    Absolventi kurzu skládají zkoušku z klíčových prvků metodiky, konceptů a terminologie. Musí prokázat znalosti vazeb mezi etapami v celém životním cyklu IT služeb. Včetně jednodlivých procesů a zdůvodnění jejich přínosů pro řízení IT.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 60min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 65% (26 otázek ze 40)

    ITIL® Foundation kurz>

    ITIL® Foundation certifikace>

    ITIL® Foundation certifikace

    ITIL Practitioner certifikace

    Nejnovější program v portfoliu ITIL® rozvíjí znalosti získané v úrovni Foundation do praktických tipů, a postupl jak s pomocí frameworku realizovat vaše IT projekty. 

    Přípravný kurz obsahuje pouze 20% teorie a 80% praktických scénářů, na kterých si skvěle procvičíte IT Service Management. 

    Mezi největší přínosy patří lepší efektivita, zvýšení produktivity, zavedení principů kontinuálního zlepšování, posílení spolupráce a koordinace mezi IT a zbytkem organizace. ITIL® Practitioner se zároveň skvěle doplňuje se standardy jako DevOps, SCRUM a další..

    Formát zkoušky:

    ITIL® Practitioner kurz>

    ITIL® Practitioner certifikace>

    ITIL Practitioner certifikace

    ITIL Intermediate

    Skupinu modulárních kurzů, které jsou určeny absolventům úrovně Foundation 

    Každý z modulů Intermediate má jiné zaměření v oblasti IT Service Managementu. Moduly jsou rozděleny do 2 kategorií Lifecycle a Capability Stream. Výhodou Lifecycle je, že se více zaměřuje na praktické a strategické řízení IT služeb.

    ITIL Service Strategy

    ITIL Intermediate Service Strategy certifikace

    Service Strategy (SS) je prvním z pěti modulů ITIL Intermediate Service Lifecycle

    Absolventi se naučí manažerské techniky zahrnující návrh, vývoj a implementace IT služeb, které reflektují strategii organizace.

    V modulu SS získáte znalosti a techniky, které vám pomohou řídit rizika, plnit a rozvíjet strategické cíle v rámci organizace nebo určitého programu. Strategie bývá v organizacích často podceňována. Uplatňováním best practice ITIL zlepšíte komunikaci a posílíte zainteresovanost jednotlivých členů týmu.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 90 min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 70% (28 otázek ze 40)

    ITIL® Service Strategy kurz>

    ITIL® Service Strategy certifikace>

    ITIL Service Strategy

    ITIL Service Design

    ITIL Intermediate Service Design certifikace

    Service Design (SD) je certifikace v úrovni ITIL® Intermediate v kategorii Service Lifecycle stream

    Zaměřuje se na návrh IT služeb a zahrnuje témata IT architektury, procesů, principů a dokumentace. Absolventi budou připraveni pracovat na projektech návrhu IT služeb, které odpovídají potřebám organizace. 

    Naučíte se techniky pro neustále zlepšování v rámci životního cyklu IT. Ukážeme vám jak řídit vývoj a integraci IT služeb až do nasazevní v procesech organizace.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 90 min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 70% (28 otázek ze 40)
    • Povinné předpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomůcky u zkoušky: Nejsou povoleny. Politika uzavřené knihy.

    ITIL® Service Design kurz>

    ITIL® Service Design certifikace>

    ITIL Service Design

    ITIL Service Operation

    ITIL® Intermediate Service Operation modul

    Další z modulů ITIL® Service Lifecycle. SO se zaměřuje se na principy, procesy, provozní činnosti a funkce, které pomáhají organizacím úspěšně řídit výkon svých produktů a služeb. 

    Service Operation také prokazatelně zlepšuje správu IT služeb. Uplatňováním těchto principů pomáhá organizací zvládat provozní činnosti efektivně.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 60min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 65% (26 otázek ze 40)

    ITIL® Service Operation kurz>

    ITIL® Service Operation certifikace>

    ITIL Service Operation

    ITIL Service Transition

    ITIL® Intermediate Service Transition

    Tento modul se zaměřuje na procesní a praktické prvky a techniky řízení potřebné pro vytváření, testování a implementaci produktů a služeb. 

    Modul ST vás naučí plánovat a řídit přechod na nové, nebo revidované aplikace / služby / produkty vytvořené v průběhu fáze "Service Strategy and Service Design" v životním cyklu ITIL.

    Techniky, které si osvojíte v modulu ST pomáhají organizacím lépe zvládat a řídit změny IT služeb v souladu s požadavky uživatelů a v návaznosti na obchodní strategii. Service Transition je také potřebné pro flexibilní řízení změn a zlepšování poskytovaných služeb.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 90 min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 70% (28 otázek ze 40)
    • Povinné předpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomůcky u zkoušky: Nejsou povoleny. Politika uzavřené knihy.

    ITIL® Service Transition kurz>

    ITIL® Service Transition certifikace>

    ITIL Service Transition

    ITIL Continual Service Improvement

    ITIL Intermediate Continual Service Improvement

    Se zaměřuje na techniky "neustálého zlepšování IT služeb" v celém životním cyklu ITIL

    Díky CSI mohou organizace strategicky řídit rozvoj produktů a služeb, které jsou vytvořené dle principů ITIL Strategy, Design, Transition a Operation cyklu IT služeb

    Obsahuje také pokyny o nástrojích a technologiích, které mohou být použity k podpoře CSI, jakož i hodnocení rizik a řízení kritických faktorů úspěchu. CSI pomáhá organizacím přizpůsobovat se měnícím potřebám koncových uživatelů a také zvyšovat efektivitu a návratnost investic.

    Formát zkoušky:

    • Délka: 90 min.
    • Počet otázek: 40
    • Formát: výběr správné odpovědi
    • Minimální úspěšnost: 70% (28 otázek ze 40)
    • Povinné předpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomůcky u zkoušky: Nejsou povoleny. Politika uzavřené knihy.

    ITIL® CSI kurz>

    ITIL® CSI certifikace>

    ITIL Continual Service Improvement

    Chcete získat dárek k narozeninám?