ITIL® Foundation

Získejte komplexní know-how best practice frameworku ITIL. Unikátní Case Study vám pomůže osvojit si implementaci procesů, podpůrných služeb, nastavení funkcí a rolí v rámci celého IT Service Managementu. Kurz je kvalifikačním předpokladem pro ITIL® Practitioner.

Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Komu je určen

Proč IT Management potřebuje ITIL Foundation?

Tento kurz je velice vhodný pro všechny, kteří se chtějí zdokonalovat v uplatňování best practice ITIL v praxi, nebo hledají způsoby jak za pomocí strategického či manažerského řízení dosahovat při správě IT vyšší efektivity, spolehlivosti a dostupnosti.. 

Nejčastějšími absolventy jsou:
  • IT Management ( správa IT)
  • IT Consuting (nastavení a optimalizace IT)
  • Projekt manažeři (zodpovědnost za IT projekty);
  • Finanční ředitelé (jak investovat a účtovat IT služby).
  • Enterprise Architekti (návrha rozvoj podnikové architektury)
ITIL Foundation target group

Cíle kurzu

  • Naučíte se efektivnější řízení rozpočtu;
  • Snadněji obhájíte investice do rozvoje IT;
  • Zefektivněníte čerpání zdrojů, stabilizujete kvalitu IT služeb;
  • V neposlední řadě zlepšíte komunikační vazbu mezi IT a managementem.

Přínosy ITIL® pro organizaci

ITIL® je komplexní framework, který pomáhá identifikovat, navrhovat, optimalizovat a poskytovat IT služby, které podporují strategické cíle napříč organizací.

Knihovny ITIL pokrývají celý životní cyklus IT služeb - od identifikace a specifikace požadavků byznysu, přes návrh a design služeb, po implementaci a neustálé zlepšování.

Co nejvíce oceňují organizace na metodice ITIL?
  • Řízení rizik spojených s IT
  • Vytváření nákladově efektivních a přitom kvalitních IT služeb
  • Metodické rozvíjení IT projektů pro podporu chodu společnosti
  • ITIL® je i praktický nástroj pro řízení změn (change management)

ITIL® Benefity přehledně

itil framework diagram

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Úvod do ITIL

  • Best practice
  • Adaptace ITIL v praxi
  • Certifikační schema, zkoušky

ITIL Library

  • Principy ITIL & ITSM
  • Přínosy IT Service Managementu
  • ITIL pro uživatele, business, it management

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Continual Service Improvement

  • Návrh a rozvoj benefitů IT služeb
  • Význam lepšho návrhu, implementace a podpory provozu
  • Zlepšení kvality služeb, zajištění dostupnosti provozu a kvality
  • Vzájemná vazba mezi Service Strategy, Operation, Transition a Design

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Operation

  • Řízení provozních IT procesů
  • Benefity pro klienty (uživatele) a poskytovatele služeb
  • Změny a stabilizace provozních aktivit v IT pomocí ITIL®
  • ITIL® jako IT Service Management nástroj podpory zákazníků

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Service Transition

  • Upgrade procesů a služeb s ITIL
  • Service transition kapitola uzavírá #1. den kurzu
  • Doporučení pro studium, domácí úloha ITIL® scénáře

Assignment

  • Cvičné testy s přípravou na certifikaci
  • Testovací sada zaměřená na dosavadní získané znalosti

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulace 1. dne

  • Service Transition
  • Návrh nových služeb v Service Design
  • Rozvoj a zlepšování přechodu IT služeb

Service Transition II.

  • Metodika optimálního přechodu, upgradu služeb
  • Správa komplexních služeb, změna, transformace
  • Inovace služeb, obrana proti nežádoucím dopadům

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Design

  • Návrh a vývoj IT služeb
  • Metodika a principy ITSM
  • Jak transformovat strategii do praxe

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Design II.

  • Návrh nových služeb v praxi
  • Nebo změna stávajících
  • Zlepšování IT

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Assignment II.

  • Cvičné testy ITIL
  • Zhodnocení a rozbor znalostí

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulace 2. dne

  • Service Design
  • Service Transition
  • Životní cyklus IT služeb

Service Strategy

  • Návrh, vývoj a implementace ITIL®
  • Stanovení cílů a očekávání od Strategie IT služeb
  • Analýza, specifikace a prioritizace příležitostí ITSM
  • Service Management jako strategické aktivum IT odd.

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Lifecycle

  • Workflow
  • Operativní a strategická úroveň

ITIL a revize přínosů

  • Rozvoj metodiky
  • Strategické řízení

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch menu

13:15 – 15:00

ITIL Exam příprava

  • Tipy a triky
  • Důležitá témata, cvičení

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

ITIL Foundation Exam

  • 75min.
  • Celkem 40 otázek
  • Min. úspěšnost 65% (26 z 40 otázek)

Co se v rámci školení naučíte: Klíčové koncepty ITIL®, oblasti a definice. Jak ITIL® pomáhá v praxi při řešení problémů. Životní cyklus, vztahy mezi jednotlivými procesy. Strukturu, procesy a podpůrné služby všech 5 částí. Detailní přehled o certifikacích a akreditačním schematu vzdělávání.

Certifikační zkouška probíhá online po ukončení kurzu. Kandidáti získají voucher, pomocí kterého si sami rezervují termín závěrečné zkoušky. Více informací zde.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 24 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano
  • Předpoklady

    Kurz nevyžaduje žádné vstupní předpoklady. Jako úvod však lze doporučit ITIL® Intro

Ivan Gašparovič

Zkušený Project Programme Portfolio Manager, který vám ukáže to nejlepší z metodik PRINCE2, PMI, Agile, Scrum a dalších. Své zkušenosti sbíral na mezinárodních projektech, ale pomohl k akceleraci řadě startupů. Pokud hledáte pragmatické školení a zkušenosti přenesené do praxe, tohle je ono. Ivan pravidelně získává nadprůměrné hodnocení a právem patří do TOP elitních trenérů v celé EU.

Jiří Pilný

15ti letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Certifikace

ITIL® Foundation | Axelos Accredited

Axelos / PeopleCert

Součástí kurzu jsou 2x oficiální cvičné testy a certifikační test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jejím EI (Examination Institute) PeopleCert. 

Pokud jste předchozí kurz absolvovali bez nostrifikace PeopleCert, čtěte prosím změnu licenčních podmínek.

  • Certifikát v anglickém jazyce
  • Certifikát PeopleCert  v elektronické podobě
  • Na vyžádání zajistíme soudní znalecký překlad

Pokyny k certifikaci >

itil foundation certificate axelos peoplecert

Formát zkoušky

Absolventi kurzu musí prokázat orientaci v celém životním cyklu ITSM dle best practice standardu ITIL. Ovládat na základní úrovni Principy, Procesy a Terminologii. Aplikovat metodikou v IT organizaci. 

ITIL® Foundation certifikace je nezbytná pro ty, kteří chtějí pokračovat v úrovni ITIL® Practitioner, která obsahuje z 80% praktická cvičení implementace ITIL® se znalostmi, které získáte zde, v úrovni Foundation.

  • Délka: 1 hodina
  • Politika uzavřené knihy
  • Jazyková verze: arabština · brazilská portugalština · čínština (zjednodušená) · čeština · dánština · holandština · finština · francouzština · němčina · maďarština · italština · japonština · korejština · polština · rumunština · ruština · španělština (EU) · španělština (latinskoamerická) · švédština · vietnamština
  • Celkem 40 otázek, na výběr je vždy ze 4 odpovědí
  • Minimální úspěšnost je 65%, resp. 26 správných SSI odpovědí ze 40

Vše o certifikaci >

itil foundation zkouška

ITIL blog aktuálně

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost doživotních certifikací z portfolia Global Best Practice na 3 roky. To se týká i dříve vydaných certifikátů. Certifikaci je třeba obnovit.

Zobrazit celý článek

Nastartujte IT podle ITIL<sup class='sup'>®</sup> 4: Create, Deliver & Support

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Při pohledu na moderní město z perspektivy vidíte na první pohled naprosto odlišné části, které dohromady tvoří funkční celek. Tato perspektiva je klíčovou a nezbytnou součástí pro pochopení a...

Zobrazit celý článek

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

V kurzech ITIL se stále více ptáte na využití normy ISO/IEC 20000 pro potřeby digitální transformace  a rostoucímu významu IT Service Managementu v provozu kritických aplikací a služeb. ITIL a ISO...

Zobrazit celý článek

Okopírujte dovednosti úspěšných projektových manažerů

Okopírujte dovednosti úspěšných projektových manažerů

Projekty v červených číslech? Nákladné upgrady starých produktů a služeb? Opětovné posunování odložených termínů? Výstupy projektu neodpovídají zadání? Rizika v projektu jsou obrovská? Nepodařilo...

Zobrazit celý článek

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Každá organizace se dostane dříve či později do fáze, kdy potřebuje změnit, nebo vyměnit některou IT službu. Koncepce ITIL® v3 Intermediate Service Transition (ITIL ST) pomáhá tuto výzvu splnit bez...

Zobrazit celý článek

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

11+1 nejlépe placených certifikací

11+1 nejlépe placených certifikací

Certifikace mají jistou a rychlou návratnost vstupní investice. Ať už v podobě kariérního růstu, nebo zajímavější pracovní náplní, která je také lépe placena.

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Nejrychlejší cesta, jak přepnout ze staré verze ITIL v3 na ITIL version 4 Foundation: Fast Track od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Profesionální manažerské hry vám nasimulují ty největší výzvy a naučí vás řízení změn, projektů a plnění strategických cílů. Osvědčené simulace zahrnují profesní rozvoj a osvojení si metodik na...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Practitioner - revoluce v ITSM

ITIL® Practitioner - revoluce v ITSM

Očekávali jste od ITIL Foundation jak uplatnit ITIL v praxi a zde je odpověď: ITIL® Practitioner od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

To nejzajímavější o ITIL na YouTube

To musíte mít

Stáhněte si do mobilu svoji aplikaci dřív, než přijdete na kurz

Bezplatná mobilní aplikace pro manažery. Výkladový a překladový slovník, auditní nástroj.

Kromě auditního nástroje pro ochranu osobních údajů zde využijete konsolidované termíny a definice tisíců manažerských výrazů v oblasti řízení projektů, programů, portfolia, rizik, enterprise architektury, bezpečnosti a ochrany osobních údajů a dalších:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB
  • TOGAF, ArchiMate, ITIL &  ITSM a mnoho dalších

iOS, Android slovník >

tayllorcox app ios android

Jak kurz hodnotí absolventi?

Excelentní hodnocení od 1775 hodnotících

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • GDPR Anonymizováno
  • 16.11.22

S obsah i přednesem jsem nadmíru spokojen.

  • František N.
  • 16.11.22
  • Státní pokladna Centrum sdílen slubež s.p.

Kurz byl moc fajn. Výborný lektor, skvělá parta účastníků.

  • Michael Š.
  • 16.11.22
  • Infinite Solution a.s.

Obsah kurzu byl dobrý, lektor výborný. Jako méně znalý tématu bylo tempo trochu rychlejší, to je ale subjektivní.

  • Jan R.
  • 16.11.22
  • Česká spořitelna a.s.

Velmi dobrý mix přípravy na certifikační zkoušku a metodiky samotné. Ideální balanc mezi obsahem a zkušenostmi z praxe - kurz nebyl nudný :-)

  • Vilém K.
  • 09.06.22

Kurz byl velmi dobře od prezentovaný, školitel komunikoval velmi srozumitelně a byl velmi ochotný pomáhat.

  • Jan Z.
  • 11.11.21

Za mě skvělé, moje očekávání byla splněna. Lektor evidentně bohatě vybaven zkušenostmi poskytoval dostatek příkladů z praxe, nezřídka zábavnou formou.

  • Tomáš J.
  • 01.09.21
  • NN

Excellent opportunity to learn something new thanks to our teacher for patience and nice aproach!

  • Miroslav M.
  • 01.09.21
  • NN

I think this training was interesting and funny because of the trainer.

  • GDPR anonymizováno
  • 11.08.21

Jsem velmi spokojený, určitě bych šel znova. Lektor je profík. Poslední stránka/obrázek z výukových materiálů mi pomohla uvědomit si, jak to vše do sebe zapadá. :)

  • Jaromír J.
  • 11.08.21
  • AEVI CZ s.r.o.

Jsem velmi spokojený, školitel výborný a znalosti se budou hodit.

Zobrazit dalších 10 recenzí absolventů

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?